Milé děti,
dnes si povíme něco více jak probíhá ukrutný vývoj ukrutné hry DF (pro pomalejší: Dwarf Fortress). Jak již bylo zmíněno, hlavním vývojářem je Tarn Adams, známý jako ToadyOne, přičemž s návrhem mu pomáhá jeho bratr. Nicméně samotné programování je čistě na jednom člověku (pro IT znalejší - děje se v jazyce C++), který to dělá hlavně pro zábavu. Z toho vyplývá i filozofie vývoje.
Zjednodušeně lze říci, že upřednostňovány jsou nové featury před odstraňováním bugů. Ty zcela zásadní způsobíjící pády jsou promptně odstraněny, nicméně vše ostatní je ... vedlejší. Bohužel není zkrátka (za ty peníze) mít jak komplexní tak bezchybnou hru. A ono přidávání dalších věcí do hry je určitě zábavnější než hledání bugů. Pokud někdo chce nahlédnout do Mantisu, který slouží právě k informování o problémech, může tak učinit zde. Další zásadní věcí jsou tzv. vývojové "arc"-y, což není nic jiného než hromada příbuzných věcí sdružených do jedné kapitoly. Takže např. Caravan arc sdružuje různé dílčí nové prvky pro obchodování a ekonomiku a pravděpodobně bude odstartován po právě probíhajícím vylepšování Adventure módu. Ne vždy se arc jmenuje arc, ale když použiju české slovo kapitola, tak nebudu daleko od pravdy.
Práce na samotné kapitole pak probíhá různě dlouho dobu. Jednotlivé prvky jsou přidávány vcelku rychle (tedy alespoň podle postů na hlavní straně), nicméně jejich vzájemné souznění a i to, že jich je vcelku dost způsobuje, že to vše trvá řadu měsíců. Pak následuje fáze odstraňování chyb, obvykle jeden až tři měsíce (slovo obvykle je tak trochu lež, zas tolik těch kapitol neproběhlo) a pak je teprve vydán veřejný release. Načež nová verze obvykle odstraňuje chyby, na které Toady nepřišel a jež jsou zjištěny tím, že tisíce hráčů hrají, takže po vcelku krátké době - cca měsíc - přichází další release, jež pouze odstraňuje nově nalezené problémy.
Celý tento cyklus, zejména co se kapitol týče je vcelku nový - vznikl v roce 2010, takže težko říci, že cokoliv je typické, nicméně takový je alespoň plán. Plánem ovšem bylo i dělat releasy často, i v případě, že obsahují jen málo nových věcích, no a od posledního uplynulo už třičtvrtě roku... tolik tedy k plánům.